Magic the Gathering Friesland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013)

2 plaatsers

Ga naar beneden

PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013) Empty PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013)

Bericht  The Meddling Mage zo feb 10, 2013 1:48 pm

De eerste van de twee PTQ's in Nederland voor PT Dragon's Maze.

http://www.kvdeckmasters.org/Forum/index.php?topic=15448.0

Wie zijn er allemaal van plan heen te gaan? Ik weet in ieder geval dat Peter Huisman, Ruud-Maarten van de Kreeke en ik zelf er van plan zijn naar toe te gaan.

Facts
Datum: Zondag 24 Februari 2013
Aanvang: Zaal open 10:00, start toernooi 11:00
Locatie: Partycentrum de Vluchte, Oldenzaalsestraat 153a, 7523AA Enschede
Catering: Er is eten en drinken te koop. Eigen eten en drinken is binnen niet toegestaan.
REL: Competitive.
PWP multiplier: 5x
Organisatie: Jasper Overman in samenwerking met De Dondersteen
Head Judge: Gijsbert Hoogendijk
Deelnamekosten: EUR 15 per persoon
Routebeschrijving: Loop vanaf het station in de richting van Duitsland (dus langs het spoor totdat je bij de Oldenzaalsestraat komt. Ga hier linksaf en steek de Singel over. Direct hierna aan de linkerkant (na 10 meter) zit de oprit naar zalencentrum 'de Vluchte', je moet niet in het Bingocentrum zijn. Parkeren kan aan de Singel, de Oldenzaalsestraat en de Voortsweg. Kaartje

Inschrijven
Inschrijven kan door een post in deze draad, onder vermelding van je DCI nummer, of door mij een mail te sturen. Heb je geen DCI nummer, of weet je dat niet meer? Stuur me dan even een mailtje op magic@overman.org

Formaat
Formaat: Modern Constructed. Neem een decklijst mee.

Opbouw: Afhankelijk van het aantal spelers:

Aantal spelers Aantal ronden
17 t/m 32 5
33 t/m 64 6
65 t/m 128 7
129+ 8
Na de laatste ronde wordt de Top 8 bepaald. Deze spelers gaan door naar de kwartfinales en twee van hen zullen in de finale strijden om de slot.

Prijzen
Boosters
Per persoon gaan twee boosters in de prijzenpot.
Pro Tour deelname
De winnaar van het toernooi krijgt een uitnodiging om mee te doen aan Pro Tour Dragon's Maze in San Diego. Pro Tour Dragon's Maze vindt plaats op 17 t/m 19 mei 2013.
Wat een PWPs
De winnaar van het toernooi krijgt 1000 extra Planeswalker Points en heeft dus al bijna drie byes op elke GP de komende tijd. Whoppa whoppa!
Reis
De winnaar van het toernooi wint een vliegticket naar San Diego. Dit wordt door Wizards of the Coast verder geregeld.
Playmat
Alle top 8 spelers krijgen een mooie playmat!

Have fun!


Laatst aangepast door The Meddling Mage op ma feb 11, 2013 12:01 am; in totaal 1 keer bewerkt
The Meddling Mage
The Meddling Mage
Admin

Aantal berichten : 162
Registratiedatum : 22-01-13
Leeftijd : 31
Woonplaats : Makkum

https://magicfriesland.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013) Empty Re: PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013)

Bericht  lennartL zo feb 10, 2013 11:56 pm

Je weet dat dit in Enschede is, en niet in Utrecht?

Verder ben ik wel van plan te gaan, ervan uitgaande dat ik me niet plaats op de PT aankomend weekend.

lennartL

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013) Empty Re: PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013)

Bericht  The Meddling Mage ma feb 11, 2013 12:02 am

lennartL schreef:Je weet dat dit in Enschede is, en niet in Utrecht?

Verder ben ik wel van plan te gaan, ervan uitgaande dat ik me niet plaats op de PT aankomend weekend.

Fix'd. Het was ook al 2 uur toen ik dit poste. Rolling Eyes
The Meddling Mage
The Meddling Mage
Admin

Aantal berichten : 162
Registratiedatum : 22-01-13
Leeftijd : 31
Woonplaats : Makkum

https://magicfriesland.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013) Empty Re: PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013)

Bericht  The Meddling Mage di feb 26, 2013 12:13 am

We gingen zondag dus met z'n vieren naar Utrecht, Lennart, Peter, Ruud Maarten en ik. Ik lifte met Peter mee tot Heerenveen waar we met z'n allen om negen uur hadden afgesproken. Na kort nog even bij de Mac te hebben ontbeten sprongen we bij Ruud Maarten in de auto en waren we onderweg naar Enschede.

Pas toen we aankwamen realiseerde ik me dat de locatie een cafe was waar ik en Lennart eerder dit jaar nog een Legacy 500,- hadden gespeeld. We mengden ons met de bekende groningers en wachte voor de seatings. Er waren in totaal 155 spelers.

Lennart speelde Living End, Ruud Maarten Black-White tokens, Peter speelde zijn RG Tron en ik ging met RB Burn met Deathrite Shamans.

na de eerste ronde waren de resultaten en snel verdeeld. Ruud Maarten had een draw door tijd en de rest van de Groninger crew en ons hadden ongeveer een 50/50 split in wins en losses.

Na de tweede ronde viel Desmond van de radar met 0-2 en behaalde Lennart en ik onze eerste loss, Lennart tegen Tron en ik tegen infect. Daar maakte ik mijn eerste fout - een boekhoud kundige fout waardoor ik dacht dat ik één infect damage te veel zou hebben waardoor ik mezelf forceerde om een burn spel te gebruiken op een creature - een burn spel die ik anders kon gebruiken om de volgende beurt mee te winnen.

Lennart pakte zijn tweede loss in ronde 6 en was daarmee out of contention. Peter en ik gingen nog sterk - beiden hadden we 5-1 als resultaat. Op dat moment hielp ik Peter even met realiseren dat Eye of Ugin niet alleen Emrakul op kan zoeken..

Ik kwam de volgende ronde tegen Affinity, en de tafel naast mij was Peter, spelende tegen UR Twin. IDe match ging naar 3 games na een vrij heftige en snelle start aan beide kanten. Ik was op de play en nam hier ook genoeg gebruik van. De game duurde lang - het werdt een topdeck war nu beide boards leeg waren en mijn tegenstander nog maar één kaart op hand had. Ik pakte een Searing Blaze van de top maar had geen land meer om de landfall te activeren. Om toch iets te doen speelde ik de Blaze op zijn Vault Skirge, waarop hij in paniek raakte en zonder de kaart goed te lezen een Galvanic Blast op zijn eigen Vault Skirdge castte - denkende dat de spell daarmee gecounterd zou worden op resolutie - Maar dat had hij mis. Hij raakte zijn enige kaart op hand kwijt. De volgende beurt kon ik een Grim Lavamancer leggen en kort daarna werdt het 2-1 voor mij.

Aan de andere hand was Peter in een slechtere situatie beland. Niet qua boardpositie, die had hij namelijk wel onder controle toen zijn Karn Liberated begon met landjes te slopen van zijn UR Twin opponent. Echter had hij niet genoeg tijd om zijn opponent vaak genoeg te slaan met zijn Wurmcoil Engine voordat de laatste vijf beurten aanbraken en hij zijn opponent door alle chumnp-blocks en bouncespells niet meer door kreeg.

Dus de laatste ronde was alles of niets voor Peter en mij. Peter moest tegen zijn derde UWR opponent van de dag en had dit keer weinig geluk en verloor. Ik mocht tegen Peter's UR Twin tegenstander die op 17 punten was beland en dus niet wou IDen. Hij wint de die roll en killt mij door beurt vijf uit te tappen voor een Kiki-Jiki, waarna hij uit begint te comboen.

"..-En dan maak ik ..-Honderd duizend tokens"

"Honderd duizend?"

"Ja."

Dus ik scoop en sideboard mijn Rakdos Charms in.

Game 2 had ik mijn opponent op 8 met een Deathrite on board en twee lava-spike achtige burn en een rakdos charm op hand. Hij neemt zijn beurt vier aan met een Exarch op tafel en legt klakkeloos zijn Splinter Twin erop.

"Okay"

"En dan maak ik een miljoen tokens"

"Goed. En dan verlies jij één miljoen leven."

En rakdos charm doet zijn werk.

Dus we gaan naar game drie en ik board mijn Hellsparks weer uit voor Skullcracks. (Met zo veel Exarchs en Spellskites zijn Hellsparks slecht op de draw.)
De game gaat rustig zijn gang. Hij resolved een Spellskite maar dit doet mij weinig. Ik heb op dat moment een Bump in the Night, een Searing Blaze, een Deathrite shaman en een Skullcrack op hand, maar nog geen zwarte source gezien. Ik pak een Blackcleave cliffs voor de beurt, kijk naar zijn life total en besluit Deathrite te spelen. Ik geef de beurt door. Hij pakt een kaart en zegt go. Ik Skullcrack EOT die hij Remand. Ik neem mijn 4e beurt aan en raap mijn tweede Bump in the Night. Ik tel voor kort even - Ik kan naar mijn beleving 6 damage doen met Skullcrack en Bump in the Night en hij staat op acht. Ik zucht van binnen en besluit de beurt door te geven onder de aanname dat mijn opponent niet domzinnig in een Rakdos Charm zou lopen. Hij EOT't een Exarch, neemt zijn beurt aan en speelt Splinter Twin.

"Voor een miljoen"

Ik kijk hem aan, schud mijn hoofd en scoop.

"Je had hem dood." Kwam van de stem van een bekende die mee zat te kijken. "Je had twee Bump in the Night kunnen spelen met je Skullcrack." Ik keek Gijsbert aan en toen wees hij mij naar het fetchlandje verstopt in mijn opponent's graveyard en mijn wereld stort in.

En dus viel ik van potentieel 1e in de standings pre-top8 naar een miserabele 16e.

We waren er allemaal wel klaar mee. We gingen nog even naar de Mac voordat we weer in Heereveen terug kwamen. Gelukkig had ik de maandag geen school. Rolling Eyes
The Meddling Mage
The Meddling Mage
Admin

Aantal berichten : 162
Registratiedatum : 22-01-13
Leeftijd : 31
Woonplaats : Makkum

https://magicfriesland.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013) Empty Re: PTQ Dragon's Maze Enschede Modern (24-02-2013)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum