Magic the Gathering Friesland
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maximum aantal kaarten van één creature in je deck

2 plaatsers

Ga naar beneden

Maximum aantal kaarten van één creature in je deck Empty Maximum aantal kaarten van één creature in je deck

Bericht  nerina97 ma sep 02, 2013 6:47 am

Hoi,

Weet iemand een site waar je kan kijken hoeveel keer je bijvoorbeeld een Liliana's Reaver in je deck mag hebben?
Ik heb gehoord dat er een maximum aantal op sommige kaarten zit, maar hoe ik daar achter kom weet ik niet.

Dan heb ik nog één vraag: Hoeveel artifacten en enchantments mag er op één creature?

nerina97

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 26-08-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximum aantal kaarten van één creature in je deck Empty Re: Maximum aantal kaarten van één creature in je deck

Bericht  The Meddling Mage wo sep 04, 2013 12:18 am

nerina97 schreef:Hoi,

Weet iemand een site waar je kan kijken hoeveel keer je bijvoorbeeld een Liliana's Reaver in je deck mag hebben?
Ik heb gehoord dat er een maximum aantal op sommige kaarten zit, maar hoe ik daar achter kom weet ik niet.

Dan heb ik nog één vraag: Hoeveel artifacten en enchantments mag er op één creature?
Hallo Nerina,

Wanneer je een deck bouwt zitten er inderdaad restricties op hoeveel van een kaart in je deck mag.

Van al het basic land mag je een oneindige grote hoeveelheid in je deck stoppen. Daar zit dus geen limiet op. Dit geld in elk speelformaat.



Maximum aantal kaarten van één creature in je deck 109040



Van alle andere kaarten mag je er tot aan vier in je deck stoppen. Dat betekent vier keer een kaart met dezelfde naam. Je kunt helaas niet trucjes uitvoeren door nummer 5-8 in je deck te stoppen omdat je toevallig 4 duitse versies hebt. Je mag dus vier keer Liliana's Reaver in je deck stoppen.

Sommige kaarten zijn een uitzondering op deze regel. In sommige gevallen mag je meer dan vier van een kaart in je deck stoppen. Dit staat dan altijd op de kaart zelf.



Maximum aantal kaarten van één creature in je deck Image



Maar ook bij sommige kaarten in bepaalde formaten mag je maar één van een kaart spelen of gewoon een bepaalde kaarten helemaal niet spelen. Dit komt omdat die kaarten te sterk zijn (geworden). Deze kaarten staan dan op de Banned & Restricted List. Voor elk formaat is er een Banned & Restricted List, echter heeft alleen één formaat daadwerkelijk restricted kaarten. (Restricted = maar 1 van een kaart) De bestaande formaten in volgorde van cardpool grootte zijn: Vintage, Legacy, Modern, Standard en Block. Dit zijn alle formaten waar je voor een toernooi zelf een deck samensteld. Limited (boosterdraft en sealed) is ook een formaat maar die heeft nooit een banned list.

Vintage Banned & Restricted List
Legacy Banned & Restricted List
Modern Banned & Restricted List
Standard Banned & Restricted List
Block Banned & Restricted List

Als je een kijke hebt genomen bij deze linkjes zie je dat de meeste bans en restrictions in de grotere formaten zitten, namelijk Vintage, Legacy en Modern. In de kleinere formaten met de nieuwere kaarten komen vrijwel geen bannings voor. Verder is er altijd casual spelen, dan ben je vrij om te doen en latern wat jij en je vrienden willen. Zorg dan gewoon voor een gemoedelijke sfeer en dat iedereen het eens is met de huisregels.

Je had ook nog een vraag over artifacts en enchantments.

Artifacts en enchantments zijn een type kaart. Niet alle enchantments en artifacts kunnen geplaatst worden op een creature. Alleen enchantments met het type 'aura' en de tekst 'Enchant creature" kunnen op een creature gelegd worden. Je mag zoveel enchantments op een creature leggen als je wilt.


Maximum aantal kaarten van één creature in je deck DFDF


Enchantments worden vele malen beter wanneer je tegenstander jou creature niet kapot kan maken. De ability Hexproof kan hier bij helpen.


Maximum aantal kaarten van één creature in je deck Image


Artifacts zijn kaarten die in vele vormen en maten komen. Je hebt gewone artifacts, je hebt artifact creatures, je hebt equipment en je hebt zelfs een paar artifact landjes. Jou creatures kunnen echter alleen artifacts met het type Equipment dragen.


Maximum aantal kaarten van één creature in je deck Image


Een equipment heeft naast zijn casting cost ook een equip cost. (In het geval hier boven is dat 3 kleurloze mana. Je mag ook gekleurde mana gebruiken om voor kleurloze mana te betalen) Wanneer je de equip cost betaald hebt mag je een creature aanwijzen die het equipment gaat dragen. Als je het equipment later aan een ander creature wilt geven moet weer 3 kleurloze mana betalen. Een creature mag zo veel mogelijk equipments dragen als je wilt.



Zo. Ik hoop je zo in ieder geval weer op weg te kunnen helpen. Als je nog meer vragen hebt mag je ze altijd weer op het forum zetten. =)

Vriendelijke groet,

Sander
The Meddling Mage
The Meddling Mage
Admin

Aantal berichten : 162
Registratiedatum : 22-01-13
Leeftijd : 31
Woonplaats : Makkum

https://magicfriesland.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum